Žana Marī Bursiko sinematēka ir pasaulē lielākā un vienīgā kinofilmiņu bibliotēka, kuras saturs veltīts kino un televīzijas reklāmai. Šajā kolekcijā apkopoti gandrīz miljons reklāmas klipu no 80 valstīm.

«Reklāmas rīmu nakts» (no franču «Nuit des Publivores®», angliski – «The Night of the Ad Eaters») pirmo reizi noritēja 1981. gadā. Klipus atlasa pats Žans Marī Bursiko. Šis slavenais francūzis sastāda šova programmu (tā saucamo «…nakts» ēdienkarti), kas gada garumā apceļo dažādus kontinentus, desmitiem valstu un simtiem pasaules lielpilsētu. Ik gadu programma tiek atjaunota.

Tāpat kā katru gadu, jau gandrīz 35 gadus Žans Marī Bursiko aicina izbaudīt reklāmas klipu kinokomponenti. «Aizmirstiet par klipa komerciālo pusi. Nāciet un izbaudiet reklāmas izklaidējošas, mākslinieciskas un kinematogrāfiskas īpašības!» – aicina Ž. M. Bursiko.

Daniils Kostinskis, «Reklāmas rīmu nakts» producents Baltijas valstīs un NVS, piebilst: «Žans Marī Bursiko kolekcionē ārkārtīgi kvalitatīvu reklāmu. Tās savā būtībā ir videoīsfilmas, kuras var skatīties kā mākslas darbus un izbaudīt negaidītus risinājumus, ideju skaistumu un to īstenošanas oriģinalitāti. Šajā aspektā «Reklāmas rīmu nakti» var droši uzskatīt par kinofestivālu».

Oficiālā mājaslapa — http://www.adeater.com